Proloterapi Nedir?

Proloterapi zayıflamış, aşınmış, yıpranmış, hasarlanmış, gevşemiş ve gücünü kaybetmiş tendon, ligament ve eklemlere proliferatif (hücre ve doku yenileyici) ve irritan (tahriş edici) olan solüsyonların (dekstroz veya mannitol; her ikisi de doğal şekerden elde edilmiştir, lidokain-lokal anestetik) enjeksiyonu ile bu dokularda proliferasyon (yenilenme, çoğalma) oluşturarak bu dokuların yenilenmesini ve eski gücüne kavuşmasını sağlayan bir tedavi yöntemidir. Enjekte edilen proliferatif solüsyonlar eklemde, tendonların kaslarla birleşme yerlerinde, tendonların ve ligamentlerin kemiklere yapışma yerlerinde enflamasyon (yangı) oluşturarak bu dokuların yenilenmesini ve güçlenmesini sağlar. Bu enflamatuar süreç vücudun iyileştirici mekanizmalarını harekete geçirir. Tendon, ligament ve kıkırdaklarda yenilenme meydana gelir. Bunu takiben eklem, tendon, ligament ve kas ağrıları tedavi edilir.

Proloterapinin Uygulanabildiği Hastalıklar

Eklem gevşeklikleri ve güç kaybı (laksite)
Tendinit (Tendon ve ligamentlerde iyileşmeyen kronik ağrılar)
Bursit (eklem ve tendonların kayganlığını sağlayan sıvı üreten organlarda inflamasyon)
Artroz (eklem kireçlenmeleri, aşınma ve eskimeler)
Kas ve tendonların tekrarlayan şişmeler ve ağrılar sonucu işlev yapamadıkları rahatsızlıklar
Baş ağrıları
Bel ağrıları( fıtık, kireçlenme, operasyon sonrası)
Boyun ağrıları (fıtık, kireçlenme, operasyon sonrası)
Sırt ağrıları (fıtık, kireçlenme, operasyon sonrası)
Omurgada, göğüs kafesinde ve kaburgalarda geçmeyen kas ve ligament ağrıları
Topuk dikeni ve plantar fasiit
Ayak bileği, el bileği burkulmaları sonrası geçmeyen ağrılar
Koksigodinia (Kuyruk sokumu ağrısı)
Skolyoz (skolyozda bilinenin aksine ligament inbalansı çok önemli bir sebeptir)
Osteitis pubis
Diz ağrıları (kondromalazi, kireçlenme, menisküs, ligament hasarı)
Tenisçi ve golfçü dirseği (epikondilit)
Morton nöroması.
Spondilolistezis (bel kayması)
Karpal Tünel Sendromu.
Avasküler nekrozlar (kemik dokusunun yetersiz kanlanması nedeniyle nekroze olması)
Donuk omuz.
İmpingement sendromu;( omuzda sıkışma)

PROLOTERAPİ KAÇ SEANS UYGULANMAKTADIR?

Kaç seans yapılacağını hastanın ve hastalığının durumu belirler ve birçok faktöre bağlıdır. Hastanın yaşı, kilosu ve hastalığın süresi, hasarın büyüklüğü ve derecesi, diyabet, hipotiroidi, metabolik sendrom, obezite, sigara ve alkol kullanımı gibi ilave problemlerin olması iyileşme süresini uzatır. Çoğu hasta için 4-6 seans yeterlidir, bazı hastalar 1-2 seansta anlamlı düzelmeler gösterirken bazı hastalarda sonuç almak için 8-10 seanslık uygulamalar gerekebilir.

Hangi Aralıklarla Yapılmaktadır?

Enjeksiyonlar 3-4 haftada bir yapılmaktadır. Fakat doktorunuz tedavinin seyrine göre bu süreyi 2 haftaya kadar kısaltabilir ya da 6-8 haftaya kadar uzatabilir. Seans süresi enjeksiyon yapılacak alanın büyüklüğüyle doğru orantılı olarak artar. Her bir senslık uygulama süresi 30-40 dk sürebilir. Bu sürenin bir kısmında enjeksiyonlar yapılır, geri kalan süre enjeksiyon yapılacak yerlerin cerrahi kalemle işaretlenmesi ve enjeksiyondan sonra proloterapinin etkinliğini artırmak için uygulanan manuel gterai işlemi için kullanılır.

İyileşme Süreci Nedir?

Proloterapide iyileşme süreci hastanın ve hastalığın durumuna göre değişir. İyileşme sürecini etkileyen faktörler; hastanın yaşı, kilosu, ek hastalığının olup olmaması (Diyabet , hipotiroidi vs.) ,alkol-sigara kullanımı, hastalığın kronikliği-süresi, hastalığının ağırlığı, hastanın vücudunun iyileştirme kapasitesi, tedavi yapılan eklemin büyüklüğü, tedavi yapılan eklemin yük taşıyıp taşımaması gibidir. İlk seans uygulandıktan ortalama 3 hafta sonra klinik düzelme görülmeye başlanır. Bazı hastalarda yukarıda bahsettiğimiz nedenlerden dolayı birkaç seans uygulandıktan sonra iyileşme görülmeye başlanabilir. Proloterapide bazı hastalarda ilk seanslarda ağrılarda zaman zaman artma ve azalma periotları görülebilir, endişelenecek bir durum yoktur. Tedavide başarılı olunduğu taktirde ( Başarı oranı %70-80’dir) ilerleyen seanslarda ağrılar hızla azalacaktır.

error: Korumalı İçerik !! Security Wall By Arda Yücel !!
Whatsapp İletişim